End of the road

by - 22 Şubat

http://arioiptv.pro:8080/get.php?username=oshunn&password=gXfztSUSNWb&type=m3u_plus&output=ts


Ayın 5 inde başladığım yolculuğum yarın itibari ile son buluyor. Azerbeycanda dolu dolu eğlenip Kazakistan feribotunda yaşanan aksaklık yüzünden Lviv'e geldim. Buradan planımda odessaya gitmek ve ordan Moldovya Kiev Belarus şeklinde idi. Lakin Ya benim hatam ya da çaldırmış olmamdan kaynaklı 300 dolarımı kaybettim. Ve bende gezimi sonlandırma kararı aldım.

Türkiye'de bıraktığım yedek para ile dönüş uçak bileti mi aldım.

Kısa bir özet geçicek olursak gezimin ilk saatleri haricinde her şeyden keyif aldım. Hatırladığım kadarıyla ilk gün 5 saat kadar sağnak yağmurda Ankaraya otostop denedim. Ankarada ismini tam anlamıyla taşıyan biri couchluk yaptı bana. Ve dolu dolu 1 gün geçirdik. Ankaradan almış olduğum tren bileti ile 25 saat yatarak değil oturarak yolculuk geçirdim. Trende de benim gibi gezen çok hoş sohbeti olan bir dost edindim.

Erzurumda bana couchluk yapan ve bir o kadar eğlenceli iki bayanla tanışıp eksi 20 derecede dans edip eğlendik. Oradan hopa sınır kapısına kadar otostop çektim. Ve çok ıssız çakal kurtların olduğu bir yerde kaldım. Hopaya giderken yollar kardan çok dolayı çok tehlikeliydi 3ü ciddi olmak üzere 8 defa kaza atlattık. Hopadan sınır kapısına giderken ise bu sefer kaza geçirip bariyerlerde kaldı araba. Buna rağmen yola devam ettim. 

Batumda benden daha ileri düzeyde günde 1 dolar ile gezen bir gezginin evinde kaldım. Çok güzel tavsiyeler verdi bana. Batumda saat farkı yüzünden treni kaçırdım. Öbürsü gün ise sabah 11den akşam 6ya kadar otostop denedim - 5 derece de. 

Tifliste mülteci kampı gibi bir hostelde kaldım. Olmayan rusçam ile pazarlık yaptım ve pazarlıkta savaşıp kazandım. Ve Tiflisin en yüksek yerine insanların çıktığı yerin de 20 metre yükseğine tırmandım. 

Azerbeycanda ise tam bir Azerbeycan vatandaşı gibi yaşadım. Çok güzel bir aile bana ev sahipliği yaptılar. Azeri gecesinde votka ile Azeri arkadaşlar ile yarıştım. Sağlam kaldım! Flame towers a kaçak girdim. Kazakistan feribotunu kullanamayıp rotamı değiştirdim. Lviv uçağında 2 kilogram için bir yığın para ödedim. Büyük bir ders oldu bana. Lvivde çok iyi insanlarla tanıştım. Couchsurfing üzerinden etkinlik yapıp 25 kişi topladım. Lviv'de turist gibi değilde lokal insan gibi takıldım. Öğrenci barlarına gidip büyük bir kavganın ortasına düştüm. 

Ve cüzdanımı çaldırdım ya da düşürdüm bu hala daha muamma. Ama bunlara rağmen ben çok eğlendim! İleride keşke yapsaydım dememek için yaptım. Şimdi ise önümüzde ki yaz hayvan gibi çalışıp hayvan gibi gezeceğim. Ama bu sefer sıcak ülkelere gideceğim. Yazımı sonlandırırken demedem geçemem her şeyi iyi ki yaşadım iyisi ve kötüsü ile! 

You May Also Like

2 yorum

  1. En çok Belarus gezini merak ettiğimi söylemeliyim. Ama vardır bunda da bir hayır diyelim. Rumuz: Memati 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha sonra ki zamanlarda belarusta olacak memati yapacağım!
      Rumuz abdulhey

      Sil